T-shirts tryk lader øjnene skimte bare et sekund længere

T-shirt tryk (foto syddesign.dk)

T-shirt tryk (foto syddesign.dk)

T-shirts tryk er t-shirts skabt til at blive set på. Hvad er tryk, hvis ikke der er et blik til at se det? Hvad er et kys, hvis der ikke er læber til at mærke dem. Der er i sandhed tale om et ganske reciprokt forhold imellem aktionen og receptionen. Det handler i og for sig om at finde den rette balancegang. Af netop den grund vil man heller ikke have t-shirts, der udtrykker for meget? Motiver, der på en eller anden måde indikerer, at man er noget lidt for meget. Det kunne være nazist, pædofil eller sexkrænker. Der er altså noget om det, når man siger, at også ytringsfriheden har en tavshedspligt til tider. I hvert fald vil det give mening, hvis man tænker sig en lille omgang, inden man vælger at få trykt noget alt for vulgært.

Loyalitetens dybe former

Det har i mange år været kotume, at man som ansat i en virksomhed eller et firma bærer virksomhedens logo. På den måde udviser man loyalitet, man udviser en slags etisk beskæftigelse med det man sælger. Hvem ville købe produkter, som sælgeren ikke kunne stå inde for? Det er der vel nok meget få, der i virkeligheden ville.

Blikfang og bekræftelse

T-shirts tryk retter sig imod blikket, der ser, og mennesket, der lader blive set. I de store øjenæblers dale hersker en slags frivol beskæftigelse med det at iagttage. Her lader det blotte menneske sig gennemskue med en enorm lyst og glæde. Det lader til, at det er menneskets lod at blive set og følt på. I hvert fald er der noget omkring den intimitet, der bliver lagt i et enkelt bliks mulighed. Som sådan er det største salg nogensinde blevet foretaget med netop den bekræftigelse og den afkræftigelse, der hører med til “at stjæle sig til et blik”.

Læs meget mere om t-shirts tryk her

1 Kommentar

  1. Pingback: Vis dit brand ude af huset med kuglepenne med tryk

Skriv kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.